Saturday, January 21, 2012

Oslo




Som et resultat med fri fra jobb, ble en ellers ordinær fredag gjort om til Oslotur med familien. Turens første stopp ble som vanlig den obligatoriske kaffen på Kaffebrenneriet, Skøyen. Og har du ikke vært der, ta turen for stedet oser av urban sjarm (ok, det er egentlig ganske likt alle de andre stedene deres, men det er noe spesielt med den på Skøyen). Bare et hestehode lengre opp i gaten ligger Slettvolls butikk, et sted der de fleste kunne tenkt seg et par gjennstander med hjem (nei, jeg tenker ikke på de shabby-shit-ish kurvene) . Med tanke på at jeg skal kjøpe leilighet i Oslo neste høst, så blir det nok fort en tur hit igjen!

Tanken om en avslappende dag i storbyen, ble raskt omgjort til en avslappende dag i småbyen. Ikke før jeg hadde kommet meg inn på Steen&Strøm så møtte jeg Svarstababen, på H&M hoppet frk.Firing frem, og på Mulberry stod Henkelenke... Ordet storby mister ethos altså. Ettersom jeg jo snart reiser til Paris, så var ikke det å kjøpe noe prioritert denne gang. Men som det ofte er, så finner man nettopp noe i slike situasjoner. På min gode og gamle venn Steen&Strøm Magasin så fant en camelfarget (fargen jeg har vært besatt av i høst) blazer meg fra Filippa K. Snakk om (u)flaks sier jeg.

2 comments:

  1. Liker at du kjøpte blazeren. Den er jo überpraktisk!

    ReplyDelete
  2. Ja, så absolutt! Så veldig fin ut :)

    ReplyDelete