Tuesday, July 22, 2014

INTERNSHIP




I løpet av den siste tiden har du kanskje oppdaget noe rart, du har sett meg på bilder i fjellet, i en liten bygd eller lest om meg i Sunnmørsposten. Og du kan jo ikke ha gjort annet enn ligget våken om nettene med det store spørsmålet: hvorfor?

I våres søkte jeg på internship i designbyrået Farmhouse, et byrå som søkte ti designstudenter fra hele Norge for å jobbe hos dem hele sommeren. Jeg søkte, jeg ble valgt ut. Å få en så relevant jobb var helt fantastisk, erfaring med kunder og gode referanser. Den eneste lille detaljen jeg hadde glemt litt, dette internshipet var i Stryn, den lille bygden på vestlandet… Skulle virkelig bygutten Christopher reise fra det hektiske og spennende livet i Oslo, og de lange deilige sommerdagene på ferie hjemme i Stavern? Ja, en slik mulighet kunne jeg ikke la gå fra meg.

Heldigvis har det gått veldig bra. Alle vi studentene i byrået er en veldig bra gjeng. Den første helgen her ble vi invitert og skjemt bort på det kjente Hotell Alexandra av en av kundene vi jobber for. God mat, spa og fine omgivelser var den perfekte myke start på enklere livet innerst i en fjor på vestkysten. Tiden sånn ellers går til å være på kontoret å jobbe i hverdagene, og avslappning i helgene.

I team jobber jeg, to industridesignere og en grafisk designer med vår egen kunde, den annerkjente og internasjonale bedriften Ulstein fra den maritime bransje med båtverft, skipsdesign etc. Vår oppgave er å utvikle digital kommunikasjonsstrategi med et visuelt konsept, det vil si hvordan bedriften skal kommunisere via digitale flater intern, ekstern og gjennom omdømmebygging. På kundemøter har vi blitt godt introdusert til bedriften, møtt spennende mennesker og fått være med rundt på verftområdet og sett store skip bli til, del for del. Oppgaven er så klart krevende, men utrolig spennende.




No comments:

Post a Comment